divendres, 18 de març del 2011

Presentació

En el marc de l'ensenyament i aprenentatge de la llengua oral, el podcasting es perfila com un instrument indispensable que cal incorporar a l'aula, donada la seva rellevància com a eina de comunicació a Internet i per ser un recurs que permet la generació de situacions d'aprenentatge que desperten l'interès de l’alumnat, gran expert, gestor i consumidor de tot tipus de dispositius i continguts.

L’ús educatiu del so permet tant crear com accedir a continguts educatius que poden ser escoltats o vistos mitjançant ordinadors o altres dispositius com reproductors o telèfons mòbils. Tant professorat com alumnat poden produir, publicar en xarxa i compartir amb altres membres de la comunitat educativa els seus propis continguts traspassant barreres de temps i espai. La possibilitat d’accedir fàcilment a tot tipus de continguts expressats en el seu context lingüístic real (programes de ràdio, pel·lícules, anuncis, vídeos, cançons,...) augmenta la potencialitat de l’eina i la converteix en indispensable quan ens plantegem l’ensenyament de la llengua oral en el segle XXI.

Aquest grup de formadors/es del ICE de la Universitat Rovira i Virgili està format pels següents membres:

Sra. Marta Matas
Sra. Marta Prat
Sra. Manolita Cid
Sra. Isabel Coll
Sr. Ricard Escandell
Sra. Mar Camacho

Els objectius d' aquest grup per al curs 2010-11 són:


  • Establir la Competència Comunicativa i Lingüística en tots els seus àmbits i projeccions com focus i centre del treball a realitzar.
  • Incorporar eines i recursos tecnològics per promoure i fomentar l’ expressió oral i comunicativa de l’ alumnat en un moment on el Projecte Educat 1x1 és centre i focus d’ atenció i al que cal dotar de continguts de qualitat.
  • Elaborar una proposta didàctica (guia per al professorat + material educatiu) per tal de poder dur a terme accions concretes a l’ aula que estimulin l’ expressió oral i potenciïn alhora la capacitat comunicativa de l’ alumnat de secundària (ESO i Batxillerat)
  • Cobrir les necessitats de formació del diferents plans de formació permanent (PFZ, SSTT,...) sobretot en allò que pertoca a l’ adquisició de la competència lingüística i comunicativa,(expressió oral) per part de l’ alumnat d’ ESO i Batxillerat.
  • Preparar-se com a equip per dur a terme aquestes formacions amb la màxima qualitat: rebent formació específica i generant dinàmiques d’ intercanvi d’ experiències per part d’ experts/es en la matèria)
  • Generar accions formatives que l’equip consideri capdavanteres i innovadores, en aquesta matèria tals com l’ organització d’ una jornada al voltant de la Competència Oral i difondre exemples de bones pràctiques i d’ aplicació fàcil a l’ aula entre el professorat assitent.
  • Promoure la innovació i la recerca en l’àmbit educatiu, en grups mixtos entre professorat universitari i no universitari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada